Hallo allemaal!
Op veler verzoek: een voorstelrondje…
Men beginne (interessante taalconstructie overigens) met de naam: ik ben Steven, en ik ben een beetje een taal-nerd. Ik ben nou ook weer niet ongelofelijk goed in het leren van talen, maar ik vind de Nederlandse, en in het verlengde daarvan de Duitse, taal best interessant.
Ik kom uit Nederland, maar ben nu inmiddels bijna 20 jaar veel in aanraking met Duitsland. Sinds een aantal jaar woon ik in de buurt van Hannover, en sinds kort werk ik bij een Duits bedrijf. Werken in het Duits… is nog heel wat anders dan Duits spreken in je vrije tijd.
Omdat ik sinds die baan niet meer geregeld in Nederland kom, was ik op zoek naar meetings van Nederlanders of Nederlands-sprekenden in de buurt van Hannover. En vond ik dit forum. Ik kan wat ik hier zoal lees alleen maar toejuichen.
Goed, als er vragen zijn hoor ik het wel. Dan nog een tip: op zaterdag op Radio NPO1 naar programma “de taalstaat” luisteren. De naam van het programma alleen al heeft drie betekenissen, en behandelt onder andere hoe taal en maatschappij elkaar beïnvloeden. Ik zei toch al dat ik een taal-nerd was. (-:
Groeten!