Goedenavond van Marion

Dag, ik ben Marion. Ik ben drieënvijftig jaar oud en leer Nederlands slechts sinds drie maanden, maar ik wil proberen in Nederlands te schrijven. Ik leer alleen en online, zo ik ben blij over dit forum. Ik heb vele vraagen :slight_smile: Ik wil kleine teksten schrijven omdat ik geloof dat ik zo goed oefenen kan. Vandaag ik heb een boek met sprookjes van Astrid Lindgren gekocht, dat kan ik al verstaan (niet alles, maar bijna).

Ik leer Nederlands omdat ik soms in Nederland fiets en ik wil een appelgebak en een koffie kopen kunnen :coffee:

Sorry voor mijn vreselijk Nederlands!

6 „Gefällt mir“

Hoihoi, Marion,

Jouw Nederlands is echt niet zo vreselijk hoor. Er zitten wat kleine foutjes in, maar dat is niet erg. Zonder fouten kun je immers niet leren.

Wij hebben hier een ´Übungsecke´, waar je korte teksten kunt schrijven en door moedertaalsprekers kunt laten verbeteren. Ook jouw voorstellingstekst kun je - als je wilt - meteen laten nakijken.

Ik wens je veel plezier op het forum!

Groetjes, Kitty

5 „Gefällt mir“

Hallo Marion,
Herzlich Willkommen im Forum. Ich bin total mit Kitty einverstanden, Dein Niederländisch ist sehr gut zu verstehen. Woher kommst Du?

Groeten uit Delft,
Peter.

4 „Gefällt mir“

Hoi Marion,

pas drie maanden Nederlands? Je schrijft echt prima, hoor! En het kopen van appelgebak en koffie moet nu sowieso lukken…. Helemaal top!

Veel plezier hier op het forum
Groetjes
Gabi

4 „Gefällt mir“

Hoi Marion,

Ook van mij: Van harte welkom. Ik leer Nederlands al wat langer en heb hier op het forum al heel veel geleerd. Aanraden kan ik jou ook de ‘Sprachspiele’. Hier kun je veel leren en ook kleine zinnen schrijven. Ik doe er heel graag mee.

Groeten uit Aken van

Verena

3 „Gefällt mir“

Hallo Kitty,

bedankt voor jouw vriendelijke ontvangst. Ik ben heel dankbaar want je mijn voorstellingstekst nakijkt en corrigeert. Gaat dat hier of moet ik de tekst in het oefenhoekje zetten?

Doei,

Marion

1 „Gefällt mir“

Hallo Peter,

ik woon in Rolandseck, dat is een leuke en heel kleine stad in der burrt van Bonn. Ik werk in Bonn.

Groeten,

Marion

1 „Gefällt mir“

Hallo Marion,

Zet het maar in het oefenhoekje, dan kijk ik er morgen even naar.

Groetjes, Kitty.

1 „Gefällt mir“

Hoi Marion, ook van mij hartelijk welkom op ons forum. Leuk dat je ons hebt gevonden.

Ik ben er in april geweest en heb het Hans-Arp-Museum bekeken. Mooi!

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, en complimenten voor je Nederlands, Marion! :slight_smile:

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Welkom Marion :).

Je doet het al prima hoor! :+1:

Ik heb ook een aantal jaren in Bonn gewoond omdat ik er gestudeerd heb.
Ik denk er graag aan terug :slight_smile:

Veel plezier hier op het forum.
Groetjes,

Rike

3 „Gefällt mir“
Kleine taaltip voor Rike
1 „Gefällt mir“