Freyja zegt hallo

Hallo ok ben Freyja en ik bin momenteel Nederlands aan het leren terwijl ik mijn kennis van het verleden verfrijs.
Ik woon in Dortmund en ben blij als ik de kans krijg om in het Nederlands te spreken. Zelfs als ik nog steeds veel fouten maak.

3 „Gefällt mir“

Hallo Freyja, hartelijk welkom!

Ik heb even een apart thema van je voorstelling gemaakt.

Dat klinkt spannend! Vertel je ons waarom je precies Nederlands aan het leren bent?

1 „Gefällt mir“

Welkom Freyja,

en veel plezier hier op het forum! Wat een leuke naam, zeg!

Groetjes
Gabi

3 „Gefällt mir“

Bedankt! Ik vond deze pagina / blog een paar uur geleden en ik ben blij Om gelijkgestemde mensen te ontmoeten. Ik ben bezig met het maken van oude en nieuwe Nederlandse contacten en wil graag de taal leren.

3 „Gefällt mir“

Bedankt voor de welkomstwensen!!

Kan iemand me iets vertellen over een vergadering in september in Dortmund? Dat zou daar op “schip Walter” moeten staan.

Wat bedoel je precies, Freyja?

Was meinst du mit der Frage Alex?
Ich stelle fest, dass ich auf ein interessantes Forum gestoßen bin.
Ich kann gar nicht alles so schnell lesen oder beantworten wie Nachrichten ankommen, freue mich aber sehr nun dabei zu sein. Ich weiß nicht wie eure Arbeits- oder Studienzeiten aussehen.

Grüße

Wat bedoel je met de vraag Alex?
Ik merk dat ik een interessant forum tegenkwam.
Ik kan niet alles zo snel lezen of beantwoorden als er nieuws komt, maar ik ben heel blij dat ik er nu ben. Ik weet niet hoe uw werk- of studeertijden eruit zien.

Hallo Freyja,

Welkom aan boord. :wink:

Ich denke, du hast von dem Stammtisch in Dortmund gelesen. Diese Termin ist vielmehr ein gemütlicher Treff, als das es als Studium gemeint ist.
@alex und @ralf treiben dieses Forum, und bieten auch ein online Sprachkurs an:

Ook hier in het bijbehorende gratis forum kun je al veel leren. Kijk rustig rond en probeer eens aan een ‚woordspelletje‘ mee te doen. Op hoe meer verschillende manieren je met de taal bezig bent, hoe leuker, makkelijker en sneller je een taal leert.

groeten uit Delft,
Peter

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de info Peter. Gezellige Treff klinkt heel ontspannen.

Dan ben ik over 11 weken op 11.06. ga aan boord van het schip Walter. Ik kan zo’n schip besturen, …:grinning:

1 „Gefällt mir“

2 Weeken naturlijk!

1 „Gefällt mir“

Je schrijft al erg goed in het Nedelands! Hier ist het natuurlijjk een typfoutje :wink:

Weet je dat je je berichten achteraf kunt aanpassen? Even :computer_mouse: klikken op de :pen: of :pencil2: onder het bericht.

2 „Gefällt mir“

Na verloop van tijd dacht ik: hoeveel tijd heb je naast je persoonlijke werk of studies (afhankelijk van hoe oud je bent) in het forum om te “verplaatsen” en uit te wisselen. Ik zal dit niet dagelijks kunnen doen.

2 „Gefällt mir“

:smile: tja, dat vraag ik mij ook wel eens af : :interrobang:

(volgende week begint m’n studie :wink: )

2 „Gefällt mir“

Hoeveel tijd je hier op het forum doorbrengt kun je helemaal zelf bepalen, Freyja :slight_smile:

Een vergadering ist ein geschäftliches Meeting. Das hat mich irritiert :wink:

1 „Gefällt mir“

5 Beiträge wurden in ein neues Thema verschoben: Stammtisch – niederländische Übersetzung?