Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

Fotothread: Tiere und Natur

Voor degene die de sneeuw gemist hebben: hier heb ik twee leuke fotos uit Zweden.

10 Like

Jouw Fotos weerspiegelen een prachtige sfeer. :+1:
Ik hou van de besneeuwde Skandinavien. Ik ben twee keer in Noorwegen geweest, het was adembenemend mooi.

1 Like

Wij hebben rendieren en elanden gezien. Rendieren lopen graag tussen de rails omdat daar minder sneeuw ligt. Dat doen ze zo graag dat ze zelfs niet opzij gaan als een trein komt (2 keer per dag tijdens de Sami-Markt in de winter). Dan lopen ze meerdere kilometer voor de trein uit zelfs als de machinist luid toetert.

Uiteindelijk gaan ze dan opzij.

De elanden zijn erg schuw. Ze wachten liever af tot de trein voorbij is.

10 Like

Super mooi Dirk om een uitdrukking van het forum te gebruiken. We zijn al de hele winter lang aan het wachten om wat sneeuw te zien.
Ik vermoed dat de foto met de vole maan drie dagen geleden genomen is.

Ja, ik heb de foto met de nog niet volle maan op 7 februari om 16h42m opgenomen. Het was toen al donker. Volle maan was het op zondag 9 februari. De maan is overbelicht zodat je niet kunt zien dat de maan nog niet helemaal vol was.

3 Like

Deze eland loopt niet weg:

typisch man: ook bij koud weer is hij met z’n gedachten ergens anders…

6 Like

De regen komt er aan!

Ten zuiden dichtbij van de evenaar: 02 00S ; 038 00W (door zo genoemde ITCZ)

Langs west Afrika tussen de Eilanden van de Groene Kaap en de Canarische Eilanden.

8 Like

Foto’s van Amsterdam (maart 2018)

img1583508720999

7 Like

Vanuit deze oogpunt blijven we altijd kinderen.
Het verlangen voor winter, sneeuw, en ijs volgt ons jaar voor jaar.
Als de winter te zacht is, als deze keer, reisen sommigen duizenden
kilometers om de sneeuw te snuiven en de vorst op hun gezicht te voelen.
Het staat in onze genen om diep de winter in te ademen.

6 Like

In de mijne niet. :rofl:

7 Like

@Anja Swieso Anja, wat is de tijdspanne tussen de beide foto’s?
De zwart-wit foto lijkt veel eerder gedaan.

1 Like

Er zit maar een paar minuten verschil tussen het maken van deze twee foto’s. Ze zijn zelfs op dezelfde gracht gemaakt (egelantiersgracht). Toen ik de zwart-wit foto maakte, werd de brug zo donker door het grote contrast met de lichte lucht.
Ik denk dat de bovenste foto alleen ouder lijkt doordat hij zwart-wit is.

4 Like

Bedankt Anja. Mooi effect toch. :slight_smile:

1 Like

Yippee, eindelijk weer mooie zoneschijn vandaag. Het was wel koud door de harde wind.

En, iedereen van jullie lekker thuis in verband met zusje Corona? :wink:
Hier willen de kinderen niet meer naar school en hebben en petitie begonnen. :mask:

10 Like

Op dit mooie plekje zou ik ook graag thuis willen blijven.

2 Like

Ik denk dat ja daar naartoe heel veel noedels en toiletpapier moet meenemen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Like

Oké, voordat ik daar naartoe ga, doe ik dan wel eerst mijn boodschappen bij de AH of de Jumbo of oz. :rofl:

1 Like

Daar zijn ze weer de prachtige foto’s van Peter!:blush:

2 Like

Onze merel is weer terug. Ook dit jaar woont ze weer boven de voordeur en ze is helemaal niet bang voor mensen. Deze keer is het nest ook veel mooier dan een jaar geleden.
IMG_9121

13 Like

Leuk Jutta, ook voor merels geldt blijkbaar dat je een keer een huis moet bouwen om te oefenen en nog een keer om het dan goed te maken… :wink:

Schoolopdracht „blaadje maken“ van onze jongste zoon vandaag:

Jonas Karottengesicht

Groeten vanuit de „quarantaine“,
Peter en familie :slightly_smiling_face:

8 Like