Fotothread: Tiere und Natur

Mooie foto’s @RalfN :slight_smile:
Is dat aan het IJsselmeer?

1 „Gefällt mir“

Nee, dat is aan de Oostzee.

2 „Gefällt mir“

@hadedeha, @ralf Danke für die Komplimente und an die anderen für die Likes.

1 „Gefällt mir“

Dann rate ich nochmal ins Blaue: Lübecker Bucht?

1 „Gefällt mir“

Die Lübecker Bucht ist es nicht. Das war vor Als und vor Svendborg.

1 „Gefällt mir“


Hoi, ik ben Singha. Ik werk als een algemeen inspecteur bij Aurelia en Reiner in Neurenberg. Dat is trouwens mijn knuffelkorf. Als ik erin zit moet ik geaait worden. Moet ik nog extra zeggen dat ik hier de baas ben?

Inspecteren is vermoeiend…

Hoi, ik ben Nelli (eigenlijk Nelson, omdat ik en Britse Korthaar ben). Ik woon ook bij Aurelia en Reiner en ik houd van doosjes!
Dit is mijn doosje!

9 „Gefällt mir“

Wat een mooie poezen heb je, Reiner, wow! Is Singha een Heilige Birmaan?

Sprachtipps

Bedoel je inspecteren? (het woord insiceren bestaat niet in het Nederlands)

PS: dosje = doosje (met een lange „o“-klank)

Dankjewel! Ja, ik bedoelde inspecteren. En ja: hij is en Heilige Birmaan - en hij weet het.

1 „Gefällt mir“

Wat ontzettend mooie photo’s allemaal. Ik ga vanavond ook op zoek naar mooie plaatjes.

2 „Gefällt mir“
Kleine taaltip voor Toetje

In het Nederlands schrijven we: foto’s.

Deze foto’s heb ik vandaag in onze tuin genomen:

10 „Gefällt mir“

10 „Gefällt mir“

Wat een mooie foto’s weer.

Ik hou ook van poezen en zou er graag eentje willen hebben.

Maar mijn vriendin wil dat niet.

Ik zal haar jullie foto’s laten zien :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Wat een schatjes allemaal! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik hou van poezen én van honden. Eigenlijk van alle dieren. :smiley:

Waarom wil je vriendin geen poes, @ralf? Misschien kunnen jullie eens een paar aardige poezen leren kennen, bijvoorbeeld in een dierenasiel. Wie weet verandert ze dan van mening. :wink:

2 „Gefällt mir“

Ze vindt honden liever en katten maar verwend…

Hah! Nou, dat hangt echt heel erg af van de hond of de kat, hoor… Ik ken ontzettend “hondige” katten en heel “poezige” honden! :wink: Stuur je vriendin maar voor een weekendje naar Germersheim, dan neem ik haar mee naar het asiel en komt ze als poezenmens weer terug! :smiley:

4 „Gefällt mir“

Vandaag was het echt heerlijk weer hier! En gelukkig was ik vrij, dus ik heb ik een lange wandeling gemaakt :blush:

12 „Gefällt mir“

Ha Anja, leuk om van je te horen. Alles goed in Amsterdam?

2 „Gefällt mir“

Ja, het gaat prima! Het werk is wel intensief, dus op dit moment ben ik helaas (!!!) niet zo actief hier op het forum. Daar komt ook bij dat ik bijna de hele dag Engels praat, en het is voor mij lastig om te wisselen tussen Engels en Duits… Dus eerst wil ik me nu richten op het Engels en waarschijnlijk over een paar weken wil ik m’n Duits weer wat meer oppakken.
Maar het bevalt me heel erg goed in Amsterdam!
(Voor de mensen die wat informatie gemist hebben: ik ben een maand geleden naar Amsterdam verhuisd om vrijwilligerswerk te doen in het hostel Shelter Jordan. Ik werk nu bij de receptie en in de keuken.)

9 „Gefällt mir“