Forme aus einem Wort einen Satz

Taaltips voor Verena
1 „Gefällt mir“
Off-topic

Oh je, zo veel fouten in twee zinnen! Eerst heb ik ook: "Helaas wordt dit … " geschreven, maar dan heb ik het “fout verbeterd”. En “Ik dacht dat …” zou ik ook moeten beter weten. :persevere:

2 „Gefällt mir“
Off-topic

Ik weet dat ook, Verena. Jij bent niet de enige. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“
Off-topic

Bedankt Andrea, goed om (ik denk, hier moet om juist zijn?) te horen dat ik niet enige ben! :grinning:

Off-topic

Ik zou zeggen:
Het is goed om te horen dat ik niet de enige ben.

Off-topic

Oh ja, ik ben het de vergeten. Soms schrijf ik heel snel en dan ontbreken letters of woorden. In mijn gedachten ben ik al bij de volgende zin. :open_mouth: Ik zou mijn tekst beter nog en keer moeten doorlezen.

Nu zijn we weer ver weg van het spelletje. :thinking:

Misschien wil iemand ermee verder gaan?

1 „Gefällt mir“

Nijlpaarden

Naast
IJsselmuiden
Ligt
Posthoorn’s
Administratiekantoor
Al
Rekenen
Die
Echt
Niets

2 „Gefällt mir“

Dit spel werd heel lang niet meer gespeld. Kitty, heb je zin een nieuw woord te bedenken?

1 „Gefällt mir“

Ja, laten wij het eens nieuw leven inblazen :smiley:

Niets

Nootjes
In
Een
Tas
Smijten

3 „Gefällt mir“

Lieve Kitty, Ik dacht jij bedenkt een woord en iemand anders moet raden?

2 „Gefällt mir“

Oh, sorry, ik ben doorgegaan met één woord uit de voorgaande zin :wink:

Geen punt, ik geef een nieuw woord:

eenhoorn

2 „Gefällt mir“

Ich habe es aber auch so verstanden wie Kitty, dass mit dem letzten Wort ein Satz gebildet werden soll.

Beleidigt isst Renate nussbraune Espressokekse.
Neues Wort wäre jetzt: Espressokekse.
Regeln:
Der Satz sollte einigermaßen Sinn ergeben.
Der Satz sollte grammatikalisch korrekt sein (vielleicht kurz warten, bis ein Muttersprachler drübergeschaut hat).
Es gibt einen Joker pro Satz. Man darf mit diesem ein Wort hinzufügen, dessen Anfangsbuchstabe dort nicht steht. Oftmals braucht man noch ein zu oder te. Das Wort sollte in ( ) gesetzt werden, damit man es direkt erkennt.

2 „Gefällt mir“

Du hast recht, Andrea, ich habe mich vertan. :hushed: Kitty hat es richtig gemacht! :heart_eyes:
Demnach müssten wir mit ‘Smijten’ weitermachen.

Sprachtipp für Verena

gespeeld = gespielt
gespeld = buchstabiert

1 „Gefällt mir“
Voor Alex

Ja, makkelijk te verwisselen!

Ik denk dat ik hier het perfectum moet gebruiken, omdat de actie, dus het spel, nog niet beëindigd is? We willen nu verder spelen…

1 „Gefällt mir“
Off-topic voor Verena

In het Nederlands gebruiken we in dit soort gevallen vaak is waar het Duits voor wurde kiest.

1 „Gefällt mir“

Sie
Macht
In
Jedem
Theater
Etwas
Neues

4 „Gefällt mir“
Voor Alex

Het verschil is: Het spel werd gespeeld (wurde gespielt) - passief imperfect, Het spel is gespeeld (ist gespielt worden) - passief perfectum. Juist??

1 „Gefällt mir“

NEUES:

Neushoorns
Eten
Uien
En
Spinazie

4 „Gefällt mir“