Een nieuwe start

Prettig en respectvol ist es hier eigentlich immer gewesen. Es ist schade, dass das Forum in dieser Form zu Ende geht, aber ich verstehe die Gründe, die @ralf zu dieser Entscheidung bewegt haben voll und ganz.

Ich verstehe auch den Wunsch, dass dieser Ort im Internet kostenlos bleiben soll. Idealismus ist der Grundstein, aus dem Internet-Communities wie diese entstehen und der sie lange Zeit erfolgreich am Laufen hält, bis dann irgendwann doch die Luft raus ist. Ich sehe das nicht als Versagen. Dieses Forum ist im Frühjahr 2016 an den Start gegangen (@Haagsehans hat den Werdegang schon kurz dargestellt, danke dafür). Das bedeutet, dass es neun Jahre lang ein Ort war, wo sich im Prinzip alle, die sich für unsere beiden Sprachen und Länder interessierten, willkommen fühlen konnten.

Selbst recht harmonische Foren wie unseres erfordern im Hintergrund eine Menge Arbeit und zum Teil auch Kosten: Moderation der Beiträge, Technikpflege, Spamabwehr, rechtliche Anforderungen (Datenschutzerklärung mit anwaltlicher Beratung …) Da gibt es echt Vieles zu bedenken und beachten.

Auch von mir ein großes Dankeschön an euch Alle, es war eine schöne Zeit mit Euch :blush:
@ralf und denjenigen, die mit ihm an den neuen Ort ziehen, wünsche ich alles Gute und viel Freunde und Spaß beim Aufbau des neuen Forums.

Heel veel groetjes,

Alex

8 „Gefällt mir“

…even weer naar boven !

Wat is eigenlijk de precieze datum waarop het forum de lucht uit gaat?

1 „Gefällt mir“

Beste forumvrienden,

De laatste dagen van dit vertrouwde forum zijn nu inderdaad aangebroken. Maar niet getreurd, het nieuwe forum maken we samen gewoon nóg beter. De afgelopen maanden ben ik er met enkele pioniers flink mee aan de slag geweest en er zijn al verschillende onderwerpen de revue gepasseerd. Ik kijk uit naar een nieuw weerzien met interessante gesprekken, leuke spelletjes en mooie onderwerpen voor ons allemaal.

Als je mee wilt komen, laat het me, zoals eerder al gezegd, via een PM of mailtje even weten.

Het oude forum sluit op 19 maart. Nu de laatste maand echt is ingegaan, wil ik vast afscheid nemen van deze oude vertrouwde plek. Aan iedereen die er hier sinds de oprichting door Alexandra en mij een mooie tijd van heeft gemaakt: hartelijk dank voor alle bijdragen, de deelname aan offline- en online bijeenkomsten en de vele leerzame ervaringen.

Hopelijk tot gauw weer “aan de overkant”.

Groetjes,

Ralf

3 „Gefällt mir“

Ook ik ga hier alvast mijn afscheidsberichtje sturen, ook al blijf ik hier tot aan het einde.

2017 (toen was ik 10 jaar oud) werd Nederlands mijn lievelingstaal en ergens tegen die tijd vond ik ook Buurtaal. 2021 was mijn “renaissance”, mijn herontdekking van mijn liefde voor ‘t Nederlands. Toen werd ik heel snel lid van dit mooie forum. Nog tijdens die renaissance leerde me een Nederlander de zin “1,2,hoppakee”. Door dit liedje werd ik fan van Kinderen voor Kinderen. Vlak nadat ik lid werd zag ik die thread. Ik zag daar twee zinnen uit liedjes van KvK in staan en vroeg @Swabian waar ‘ie het van kent. We werden forumsvrienden en hebben door de jaren heen over alles en nog wat gekletst. Ik ken dankzij hem Hallokids Radio en Efteling Kids Radio en hij kent dankzij mij mijn lievelingsboek “Nog 27 dagen leven” en mijn lievelingsauteur Maren Stoffels. Op Hallokids Radio heb ik zelfs eens twee liedjes voor hem aangevraagd. Maar ik mocht ook andere forumsleden leren kennen die soms ook KvK kennen, waaronder @klaura, @Petrouille of @VerenaE. Soms heb ik ook meegedaan aan het openbare gedeelte van dit forum, maar vooral heb ik berichtjes met verschillende mensen heen en weer gestuurd. @klaura was de laatste persoon die ik mocht leren kennen. Zij was de enige die gereageerd heeft op mijn tekst over KvK op Buurtaal. Met sommige mensen kan ik gelukkig contact houden, maar toch is dit forum mijn “thuis”. Ik ben hier sinds 2021. Sindsdien heb ik twee keer mijn school gewisseld, heb mijn “Realschulabschluss” gehaald, haal 2027 mijn Abitur, werd “Nederlander-in-hart”, vertaalde mijn lievelingsboek “Nog 27 dagen leven” naar het Duits…

Dankje allemaal voor de mooie tijd op dit forum. Als iemand met me contact wil houden, stuur me dan een DM. Als er iemand munten verzamelt: Ik zit ook in het “Numismatikforum” (daar heet ik JungeKollegin) en het “Emünzenforum” (daar heet ik Münzeritis).

O, en als nog iemand geïnteresserd is in hoe ik zo’n sterke relatie met Nederland en de taal kreeg:

2017 ben ik in de Efteling geweest, daar kwam ik de Nederlandse taal voor het eerst bewust tegen. Het werd nog op die dag mijn lievelingstaal vanwege zijn Duitsachtigheid en ik wilde het leren, maar stopte er snel mee. 2021 was mijn „renaissance“, op een Italiaanse camping wilde ik weer met de Nederlanders praten. Ze vonden het al superleuk en ik begon nog ter plekke weer met het leren, want mijn moeder gaf me met kerst een abo voor „Babbel“ cadeau. Èén Nederlander op die camping leerde me de zin 1,2,hoppakee en ik zocht het op op internet. Toen vond ik het liedje „Hupsakee“ van KvK en werd ik dus fan!

Groetjes

Alina

P.S. Ik herken in de datum oftewel de tijd vanaf gisteren iets bepaalds dat @alex, @Swabian en @Petrouille misschien ook zien. De rest waarschijnlijk niet, maar zij misschien wel. Wat denken jullie waar ik t over heb?:upside_down_face:

2 „Gefällt mir“

Ik weet het niet, Alina. Maar je maakt me wel nieuwsgierig :slight_smile:

Ik geef je een kleine tip: Het heeft te maken met mijn lievelingsboek (ook al is het niet de titel).

Je hebt trouwens nog niet gereageerd op mijn laatste mail over welke van de van mij genormde artiesten je wél kent , daar ben ík namelijk benieuwd​:wink: