Dag allemaal (zegt Sylvie)

Ik heet Sylvie en ik woon in het Ruhrgebiet. Zo vaak mogelijk ben ik in Nederland, het liefst in Egond aan zee.
Een paar jaar geleden heb ik een weekend-cursus gevolgd. De uitspraak te leren was het belangrijkste voor mijn begrip. Sinds september leer ik Nederlands elke week in een cursus (helaas online maar beter dan niets). Daar ben ik zo blij mee.
Ik lees graag Nederlandse (leer-)boekjes, hou van de vtwonen (taal plus interieur) en volg Nederlandse mensen op insta en you tube. Naar de taal te luisteren helpt me veel.
Ik kan niet wachten om weer naar Nederland te gaan. Maar nu ben ik benieuwd naar de uitwisseling hier.
Vrolijke Pasen en een heerlijk weekend voor iederen. Doei, Sylvie

7 „Gefällt mir“

Dat klinkt goed voor een beginneling, en je bdoelde zeker Egmond aan Zee ?
Veel succes hier.

Hartelijk bedankt. Jij hebt gelijk. Ik bedoelde Egmon aan Zee, dat klopt.

Hartelijk welkom. Twee jaar geleden was ik met mijn gezin in Egmond. Wij waren er met vakantie. Een heel mooie plek. Wij houden van de hele Noord-Holland kust, van Den Helder tot Amsterdam. Bijzonder bevalt ons Bergen en Alkmaar.
Vrolijke Pasen :slightly_smiling_face:

Beste Sylvie,

Heel mooi geschreven en jij komt ook uit het Ruhrgebied zoals ik. Ik denk dat je de Nederlandse taal al goed onder de knie hebt. Maar het kan natuurlijk altijd nog beter.

Groeten, Nicolas .

Egmond is mijn favoriete plekje omdat je daar zoveel verschillende opties hebt. En er zijn mooie steden in de buurt zoals Bergen binnen, Alkmaar, Haarlem en Amsterdam. Het wordt nooit saai. Afgelopen jaar was ik er zelfs op wittebroodsweeken (wat een grappig woord🤣).
Maar ik ben altijd benieuwd naar andere steden en mooie plekken. Heb je een aanbeveling voor mij? Waar zijn je favo plekken? Groetjes👋

Hartelijk bedankt, Nicolas! „Iets onder de knie hebben“ is een grappige uitdrukking die ik nog niet kende.
Lieve groetjes uit de buurt👋

Hi Sylvie, leuk dat je hier meedoet op het forum. Als ik het goed gelezen heb, ben je op huwelijksreis geweest naar Noord-Holland. Is je man – of vrouw – ook fan van Nederland?

Hoi Alex,
mijn man is ook fan van Nederland omdat hij graag door de duinen fietst en op de strand wandelt - zoals ik. Maar… ik ben de druivende kracht😉.
Trouwens hartelijk bedankt voor de boekentip „Nederlands als tweede taal“. Ik vind het heerlijk om er doorheen te snuffelen.
Fijne avond en lieve groetjes

druiven zijn :grapes: en drijven bedoelde je !

1 „Gefällt mir“

Oh, totaal andere betekenis… Ik vind het super lief dat je de tijd neemt om te corrigeren. Dat helpt me veel.

1 „Gefällt mir“

Dat klinkt goed, Sylvie. Leert je man eigenlijk ook Nederlands? Of is dat meer „jouw ding“?

Nee, helaas doet mijn man nog niet mee (maar ik werk eraan…). Momenteel doe ik de cursus samen met mijn vriendin. We delen het enthousiasme voor Nederland.
En jij? Je leeft al lang in Duitsland. Heb je soms heimwee naar Nederland? En ben je er nog vaak?

1 „Gefällt mir“

Hoi Sylvie,

Van harte welkom op het forum. Hartstikke leuk dat je je even voorstelt.

Een hele fijne avond (hier in Aken is het buiten helemaal wit :snowflake: )

Groeten, Ralf

Hoi Ralf,

We hebben typisch aprilweer - een beetje van alles.

Fijne avond en groetjes naar Aken, Sylvie

Ja, ik woon inmiddels al 24 jaar in Duitsland. Normaal gesproken ben ik een keer of zes per jaar voor een paar dagen in Nederland, maar door corona is dat op dit moment een beetje lastig.

1 „Gefällt mir“