Bakkie doen?

Ook van mij beterschap, Peter! Dat is zeker echt naar als je je rechter arm en hand niet normaal kunt gebruiken. Das sind so Situationen, da merkt man erst, wie wichtig beide Hände sind… :raised_hands:
Alles wird gut!

1 „Gefällt mir“

Ook van mij beterschap, Peter! Het spijt me voor je!

2 „Gefällt mir“

Beterschap Peter

1 „Gefällt mir“

Veel beterschap Peter!
Sterkte met alles met links leren doen. Dat is vast geen makkelijke uitdaging.

Een zonnestraal voor jou :wink:
IMG_20180705_191511547_HDR

9 „Gefällt mir“

Beterschap Peter!

1 „Gefällt mir“

Een hartstikke mooie foto! Misschien nutteloos om te vragen, maar: Amsterdam?

Misschien wel hè :wink: :joy:
Het is inderdaad in Amsterdam. Je kijkt vanaf de Prinsengracht naar de Bloemgracht.
Wel bedankt voor je compliment :blush:

3 „Gefällt mir“

Bedankt Anja. Ik ben enkele keer door Amsterdam geweest, maar ik kan het niet zeggen dat ik ermee gewend ben. Toch is zijn sfeer onmiddelijk herkenbaar. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Joern. Wat eigenlijk ‚‚bakkie doen?‘‘ wilt zeggen:

  • Laat ons een koffie hebben?
  • Wil je de koffie maar zetten?
  • een nieuwe vergadering hebben?

of een andere gemaskeerd betekenis?

Alvast bedankt.

Hoi Emilian,
Met „bakkie doen?“ stel je voor om samen een ‚bakje‘ (een kopje, dus) koffie te drinken. „Zullen we een bakkie doen?“ = „Zullen we even een kopje koffie drinken, samen?“.

2 „Gefällt mir“

en het betekent ook, even een beetje tijd met elkaar doorbrengen - een pauze b.v. (ook zonder een koffie, théé of boterham, of … mag ook)

3 „Gefällt mir“

heel juist Gabi ook een pauze !

1 „Gefällt mir“

stomme d en t… :laughing:

Maar het kan soms ook een informele uitnodiging voor een serieus gesprek zijn. Bijv. Op als je op een verjaardag met iemand praat en erachter komt dat je misschien wel een arbeids relatie wilt , of als er een ruzie uitgepraat moet worden en je inschat dat de ander dat ook wil…

5 „Gefällt mir“

Dit ook nog, Peter. Ik wou Emilian alleen maar niet nog verder in de war brengen…

1 „Gefällt mir“

…en nu is hij het waarschijnlijk. :wink:

Nog niet in de war, maar het is een vrij diplomatieke uitdrukking. :slight_smile:

war

in de „war“, met korte klinker (vocaal), denk maar aan verwirrt.

2 „Gefällt mir“

Even een update uit de ziekenboeg. M’n botjes zitten weer aan elkaar. Het lichaam maakt nadat de beschadigde cellen zijn opgeruimd een soort noodbot. Dat is een heel broos en breekbaar tijdelijk bot om de breuk heen. In de komende weken wordt daaruit dan weer echt stevig bot gemaakt. Mijn breuk lijkt er mooi uit te zien. Volgende week moet ik voor de eerste controle naar het ziekenhuis, tot die tijd moet ik mijn arm nog rust geven. Maar het herstel is begonnen. Echt mooi hoe ons lichaam functioneert.
Groeten Peter

11 „Gefällt mir“

Ik ben blij dat het met je de goede kant op gaat, het beste ermee!

1 „Gefällt mir“