12 lustige deutsche Ortnamen

Gerade im Internet gefunden. Ich kann nicht genau einschätzen, ob sie für deutsche Muttersprachler auch lustig klingen. Für mich als Niederländerin schon.

6 „Gefällt mir“

Dat zijn grappige namen :slight_smile:
Maar – iemand die Fritz heet mag nooit in de buurt van de (Duitse) postcode 36391 wonen.
Bij ons om de hoek geeft het een dorp dat “Amtsknechtswahn” heet en ik woon in “Seelscheid”. Vertaal dat eens :smiley:
Groetjes
Gerd

1 „Gefällt mir“

Hallo Gerd,

“geeft het” is één van de meest gemaakte fouten van de Duitsertjes, het moet dus heten ik citeer:

Bij ons om de hoek is er een dorp dat “Amtsknechtswahn” heet en ik woon in “Seelscheid”. Vertaal dat eens :smiley:

Ich gebe zu, Sterbfritz ist nicht gerade ein schöner Ortsname.

Verkehrsnachrichten mit Staus um Hendrik-Ido-Ambacht finde ich in NL lustig. Man stelle sich vor, es wäre bei dem alten Orstnamen geblieben:
Hendrik-Ido-Oostendam-en-Schildmanskinderen-Ambacht
oder noch schlimmer:
Hendrik-Ido-Oostendam-Schildmanskinderen-Groot-en-Klein-Sandelingen-Ambacht

Und noch was, niemand gebraucht den Ortnamen ’s-Hertogenbosch, mit ’s-Gravenhage ist es genau so.

Groetjes
Klaus

Na Klaus, ook hier aanwezig en ben je onderweg in Nederland of gewoon thuis ?
Op mijn rijbewijs staat overigens: Geboorteplaats 's-Gravenhage !

Oh, bedankt, Haagsehans. Ik loop altijd gewoon in deze val…

Das stimmt nicht ganz, wie @Haagsehans schon sagte. Vor allem 's-Hertogenbosch höre ich in der Praxis öfters.

Hast du eine Ahnung, wo der Name herkomt, Gerd?

Het dorpje ligt in het Wahnbachtal en daar woonde (van 1694 tot 1712) de Amtsknecht zu Much, Reinhard Casper Scherer. Much ligt in de Rhein-Sieg Kreis (vlakbij Keulen, Siegburg en Bonn)

2 „Gefällt mir“

Aha, bedankt! So lernt man immer wieder etwas dazu.

1 „Gefällt mir“

Hier in de Nederlandse provincie Friesland hebben we een plaatsje genaamd Sexbierum xD

3 „Gefällt mir“

Ik heb een paar gekke plaatsnamen opgespaard: Mensengesäß, Weitengesäß, Zeppelinheim, Krottenloch, Hassloch, Sommerloch, Mückenloch, Kuhruh, Rinderburgen, Linsengericht, Froschhausen, Rückershausen, Wixhausen

Manche davon würde ich spontan als Schimpfwort benutzen …

Mensengesäß … das ist bestimmt am Arsch der Welt :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik woon vlakbij Essen. Dit is misschien niet zo heeeeeeeel grappig, maar ik hoorde wel, dat mensen dat soms grag vertalen met her woord Eten :wink:

In Hessen gibt es außerdem noch den Ort Breitengesäß. Der Arsch der Welt liegt aber dem Namen nach definitiv im Königreich der Niederlande, genauer gesagt auf der Karibikinsel Saba, dessen Inselhauptstadt The Bottom heißt.

2 „Gefällt mir“